Peringatan Virus iPhone: Bagaimana Menghilangkan Isyarat Keselamatan Palsu pada iPhone Anda

Anda melayari laman web di iPhone anda apabila tiba-tiba munculan muncul. "Amaran Pelanggaran Keselamatan iOS! Virus dikesan pada iPhone!" Nah, itu membimbangkan! Nasib baik, ada nombor untuk memanggil dan mendapatkan semua yang disusun, bukan? Jika anda belum pernah mendengar, amaran virus dan amaran keselamatan Apple seperti ini adalah penipuan yang direka untuk membolehkan anda mengklik pautan atau memanggil nombor. Sekiranya anda jatuh ke bawah, iPhone anda boleh dijangkiti dengan perisian hasad, atau anda mungkin ditipu untuk memberikan data peribadi melalui telefon. Langkah pertama apabila anda melihat amaran virus iPhone seperti ini adalah untuk tidak mengetuknya atau memanggil mana-mana nombor telefon yang dikaitkan dengannya. Tetapi sekarang apa? Bagaimanakah kami boleh mendapatkan penyingkiran virus palsu palsu ini dari skrin supaya kami boleh menggunakan peranti kami semula? Baca terus untuk mengetahui cara cepat dan mudah menghapuskan amaran virus iPhone palsu pada telefon anda.

Peringatan dan Penipuan Virus iPhone: Cara Menghilangkan Isyarat Keselamatan Palsu pada iPhone Anda

Seperti yang disebutkan di atas, perkara pertama yang anda ingin lakukan jika anda mendapat amaran virus dalam pop timbul adalah untuk mengingati bahawa Apple tidak menghantar mesej seperti ini; jangan sentuh di atasnya atau panggil sebarang nombor yang disenaraikan pada pop timbul. Juga-dan ini benar-benar penting-jangan sekali sentuh pada pop timbul untuk menutupnya! Sesetengah pop timbul seolah-olah mempunyai pilihan X atau Tutup yang hanya menyerupai butang yang rapat tetapi sebenarnya akan mengarahkan anda ke tapak pancingan data. Sebaliknya:

  • Tutup tab atau tetingkap Safari yang pop timbul.
  • Buka Tetapan pada iPhone anda.
  • Togol pada Mod Pesawat.

Sebab untuk menukar kepada Mod Pesawat adalah untuk memutuskan sambungan sementara dari internet, dengan cara ini anda boleh menetapkan semula Safari sambil menghalang akses yang tidak diingini ke iPhone anda. Seterusnya, tatal ke bawah dalam Tetapan:

  • Ketik Safari.
  • Ketik pada Sejarah Jelas dan Data Laman Web.

  • Walaupun anda berada dalam Tetapan Safari, ini adalah idea yang baik untuk memastikan pemblokiran pop-up dan laman web penipuan anda juga ditolak.
  • Kini anda boleh menutup Safari, kemudian toggle Mode Pesawat balik.

Kini anda boleh membuka Safari sekali lagi, pada masa ini penipuan virus tidak akan muncul lagi. Sekiranya anda tidak mengklik atau berinteraksi dengan amaran virus palsu, semua harus baik dengan iPhone anda.