Kajian: Apex Fusion Fine-Point Stylus Pen

Styluses tidak banyak lagi dalam gaya, Apple Pensil masih menjadi pengecualian agak enigmatic dan premium. Itu tidak bermakna anda tidak boleh membeli yang baik untuk harga yang berpatutan. Mereka yang kita ketagih menulis, membuat catatan lama, melukis, atau membuat lakaran tahu yang baik. Pen stylus yang baik, seperti pena yang halus, mempunyai keseimbangan berat tertentu dan rasa selesa yang menjadikannya hampir kelihatan hilang di tangan anda. Pena Apex Fusion Stylus Lynktec ($ 59.99) adalah salah satu pelaksanaan tulisan tangan elektronik yang baik.

Sekiranya anda bukan seorang penyalin penulis, pengambil nota, doodler, dan sebagainya, anda mungkin tertanya-tanya mengapa di bumi anda memerlukan stylus. Mungkin anda perlu menandatangani dokumen elektronik; percaya atau tidak, saya perlu menandatangani dokumen undang-undang dari iPhone saya (semasa perjalanan) menggunakan aplikasi yang dipanggil DocuSign. Terdapat segelintir permainan-biasanya yang memerlukan anda sentiasa menyeret jari anda di sekitar skrin-yang mendapat manfaat dari input pen stylus. Beberapa aplikasi dekorasi rumah yang paling menarik termasuk mod skematik yang membolehkan anda membuat susun atur rumah yang baru, semuanya dapat dicapai dengan lebih lancar dengan stylus halus. Styluses juga berguna untuk mengunyah semasa anda merenungkan idea hebat anda yang akan datang, dan mereka juga (seperti nenek moyang yang penuh dengan dakwat yang lebih tua) masih kelihatan sejuk terselip di belakang telinga.

Saya menguji Apex Fusion pada model iPad mini semasa dan lebih tua, dengan menggunakan pelbagai aplikasi lukisan (Kertas, GoodNotes, Grafio). Saya membandingkan prestasi dengan stylus Adonit Jot Dash, yang merupakan stylus saya pada hari ini (saya tidak mampu untuk Apple Pensil atau Pro iPad). The Apex menghasilkan keputusan yang sama kepada persepsi saya dalam semua kes sejauh lukisan garis bentuk bebas berkenaan. Ketepatan keduanya sangat dekat (tidak sempurna), dan dengan sedikit ketinggalan, namun Apex mempunyai rasa yang lebih ringan, dan kerana lilitan yang lebih tebal dan tekstur yang berlekuk-lekuk (ke arah ujung di mana anda memegangnya), ia adalah sedikit lebih selesa untuk digunakan. Nib gentian polimer yang dipatenkan juga nampaknya meluncur lebih lancar di skrin, walaupun benar-benar keduanya sangat setanding. Pengecasan dilakukan melalui port microUSB yang terletak di bahagian atas stilus. Hidup / matikan adalah butang kelabu pada klip (juga berfungsi sebagai cahaya status caj). Sama seperti Jot, tidak perlu melakukan sebarang pasangan wayarles. Cukup pasangkannya, mulakan aplikasinya pilihan anda, dan doodle pergi. Reka bentuk pengecasan (kabel USB disediakan) tidak sama seperti dongle magnet yang disediakan dengan Jot.

Kebaikan

  • Tiada Pasangan
  • Kenalan skrin licin

Keburukan

  • Kabel pengecas microUSB Clunky diperlukan

Keputusan Akhir

The Apex adalah pen stylus yang halus, dan walaupun saya fikir ia dan Adonit Jot boleh sekurang-kurangnya $ 20 lebih murah, saya cadangkan sama ada tanpa tempahan. Saya percaya bahawa Jot mempunyai beberapa ciri-ciri yang lebih seksi: lampu suluh merah / hijau kecil yang jelas, dongle, dan pembinaan gred pesawat; tetapi sebagai alat menulis atau lukisan tulen, saya mungkin memilih Apex untuk sesi yang lebih lama kerana keselesaan dan rasa. The Apex mendapat persetujuan Kehidupan iPhone untuk prestasi kukuh dan keselesaannya! Cuba satu untuk projek penyuntingan besar seterusnya!